Sveicam un lepojamies!
Krāsains grafiks, attēlo klientu apmierinātības pieaugumu ar LNA pakalpojumiem

Valsts kanceleja ir publiskojusi pagājušā gada pētījuma rezultātus, kura ietvaros 2024. gada nogalē iedzīvotāji tika aptaujāti par valsts pārvaldes klientu apmierinātību ar valsts pārvaldes pakalpojumiem un pētīta sabiedrības attieksme pret valsts pārvaldi kopumā. Salīdzinājumā ar 2023. gadu Latvijas Nacionālā arhīva novērtēšanā 2024. gadā ir pieaudzis to respondentu īpatsvars, kas saskarsmes pieredzi ar Latvijas Nacionālo arhīvu ir novērtējuši kā teicamu (+25%, vidējais 4,43 punkti no 5).

“Pēdējos gados Latvijas Nacionālais arhīvs kā vienu no darbības prioritātēm ir noteicis arhīva pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, ko mērķtiecīgi un neatlaidīgi īsteno,” stāsta LNA direktora vietniece Ingūna Slaidiņa. “Sākām ar darbinieku izpratnes veidošanu, ka klients un viņa vajadzības mums ir svarīgas un rūpes par nacionālo dokumentāro mantojumu nav pašmērķis, bet iespēja sniegt klientam viņam vajadzīgo informāciju no arhīva dokumentiem.”

Uzlabojumus veicināja mērķtiecīgs un saliedēts visa LNA kolektīva darbs. Ir noteikts Apkalpošanas standarts, izveidota vienota pakalpojumu zināšanu bāze, ieviests klientu atbalsta tālrunis, pilnveidotas darbinieku kompetences – organizētas mācības, darbinieku tīklošanās un pieredzes apmaiņa, veicināta sadarbība ar citām valsts iestādēm, kā arī stiprināti kontroles mehānismi un analizēts sniegums.

“Veicām arī dažādus pasākumus pakalpojumu pieejamības uzlabošanai, piemēram, ieviesām klientu atbalsta tālruni un pilnveidojām pakalpojumu sniegšanas procesus. Tas ir rezultējies augstajā novērtējumā, par ko esmu pateicīga klientu apkalpošanā iesaistītajiem darbiniekiem,” ar gandarījumu uzsver I. Slaidiņa.

Pētījuma veicēji secina, ka 2024. gadā sabiedrības attieksme pret Latvijas valsts pārvaldi kopumā ir kļuvusi pozitīvāka, īpaši attiecībā uz darbinieku godprātību, uzticamību un iestāžu savstarpējo sadarbību. Pētījuma dati liecina par ievērojamu uzticības pieaugumu – vairāk nekā puse respondentu uzskata, ka valsts pārvaldē strādājošie godprātīgi veic savus pienākumus un var uzticēties viņiem kā valsts labā strādājošiem. Vairāk sk.: Valsts pārvaldes klientu apmierinātības pētījuma PowerPoint prezentācija.